Vol goede moed begon een groep KNIJvrijwilligers 600m2 sedum te leveren. Dat is 33.000 kg sedumtrays handmatig bezorgd in 1 week. Shannon rekent me voor dat IJsselstein nu 15.000 liter extra buffercapaciteit voor regenwater heeft.

Enthousiaste deelnemers, appjes met sedum op het dak, buurtgenoten die het zien en alsnog ook mee willen doen. Ik heb net als ons team ook echt genoten van wat er wél kan…

Is er ook iets fout gegaan? Bij één van de adressen belden we door verkeerd op het schema te kijken bij een totaal ander huisnummer aan. ‘Hallo, we komen de sedum brengen”. “Dat is leuk maar we hebben niks besteld”.

Het gesprek verschoof van onwetendenheid, naar nieuwsgierigheid, naar interesse. “He Ivon, heb je een kaartje?” hoor ik het team al vragen op het moment dat ik aan kwam rijden. Ik haak nog net op tijd aan bij het gesprek om de overgang te zien naar enthousiasme. Weer een sedumdakbestelling erbij. En zo blijkt een ‘foutje’ weer een leuk effect op te leveren.

Nieuwe marketingtechniek

Wie weet is dat wel de nieuwe marketingtechniek. Een aanhanger met sedum volladen, een groepje enthousiaste vrijwilligers gaan er mee op pad en bellen in IJsselstein aan bij woningen met leuke schuur- of garagedaken. Met een onschuldig gezicht laten weten dat ze sedum komen bezorgen en bij enthousiasme neemt de bewoner meteen sedum met subsidiekorting. Buren met zelfde dak zien dat, komen naar buiten en willen ook met die korting meedoen.

Ik denk dat we op die manier veel extra daken kunnen volleggen en dat t best verrassend hard zal gaan. En vooral veel gezelligheid en positiviteit oplevert. Ik zie het al voor me. Net als met Bananasplit vroeger, zal dat vast ergens gaan opvallen…

 

>> Op de foto onze vrijwilligers Jesse en Harm.


KNIJ Inspiratiemails

Wil je onze inspiratiemails met nieuwtjes en tips ontvangen?
Schrijf je dan nu in:

Inschrijven Inspiratiemails

Blogs